Зручність та доступність послуги – один з механізмів протидії  корупції


16 Травня 2018

ASS3839-825x400

Головний сервісний центр МВС узяв участь у круглому столі, присвяченому проблемі продажу документів в інтернеті. До дискусії, яку ініціювала громадська організація “Разом проти корупції”, приєдналися представники державних установ та бізнес-структур: Сергій Демедюк, начальник Департаменту кіберполіції Національної поліції України; Валерія Дяченко, голова постійної комісії з юридичних питань Асоціації «Телекомунікаційна палата України»; Світлана Мусіяка, завідувач Сектору оцінки та усунення корупційних ризиків Міністерства охорони здоров’я України; Максим Савченко, менеджер з регуляторної та цифрової політики ПрАТ «Київстар».

У ході роботи сервісні центри МВС нерідко зіштовхуються з шахрайством, пов’язаним з підробкою документів. Статистика свідчить: за 2017 рік в сервісних центрах МВС по всій Україні було виявлено 319 подібних випадків, серед яких – 69 підробних посвідчень водія. Вперше отримати посвідчення водія чи обміняти його, зареєструвати чи перереєструвати авто можна тільки в сервісних центрах МВС. Як убезпечити себе від підробних документів ми розповідали за посиланням.

Окрім підробки документів поширений інший вид шахрайства: в справжні бланки вноситься недостовірна інформація – коли громадяни «купують» водійські посвідчення, медичні довідки тощо. Важливо усвідомлювати, що, вдаючись до таких дій, майбутні учасники дорожнього руху ставлять під загрозу не тільки своє життя, а також безпеку оточуючих. А питання можливості розміщення оголошень, що містять інформацію із незаконного продажу посвідчень водія, медичних довідок, лікарняних листків через промо-сайти, інтернет-портали, пошукові ресурси потребує вирішення.

«Бажання піти на корупційну змову і підтримати корупційну пропозицію найбільше, коли відсутня інформація, коли вона викладається незрозуміло і, звісно, коли проста адмінпослуга, що надається в 2 кроки або в 2 кліки через інтернет, перетворюється на важкі бюрократичні «джунглі», – наголосив  у ході круглого столу Владислав Криклій, начальник Головного сервісного центру МВС. – Саме тому ми робимо численні кроки задля спрощення та диджиталізації послуг сервісних центрів МВС. Ми створили зрозумілу онлайн-інструкцію для тих, хто хоче вперше отримати водійське посвідчення. Ми оновили та оприлюднили всі питання теоретичної частини іспиту на право керування транспортним засобом, а також запустили безкоштовний онлайн-тренажер, за допомогою якого громадянам легко підготуватися до екзамену. Відбулись зміни і в площині практичної частини іспиту з ПДР. Тепер майбутній водій може попередньо ознайомитись з чек-листом, в якому зазначені перелік вправ, типові помилки та шкала оцінювання (ним під час екзамену користується екзаменатор) та схемами маршрутів, за якими складається другий етап практичної частини іспиту».

У 2018 році на громадян чекають й інші нововедення від Головного сервісного центру МВС, завдяки яким отримати водійське посвідчення стане ще зручніше – зокрема, вони пов’язані зі створенням простих технічних інструментів для отримання потрібних документів онлайн. Серед інших методів боротьби з продажем документів через інтернет в ході круглого столу було виокремлено такі як: створення реєстрів довідок і посвідчень водія та відкриття онлайн-доступу до них, внесення змін до законодавства, завдяки яким телекомунікаційні оператори зможуть обмежити доступ до інтернет-ресурсів, які пропонують шахрайські послуги, підписання меморандуму взаємодії з представниками пошукових мереж в Україні щодо обмеження висвітлення цих інтернет-ресурсів.