У рамках старту другого етапу Всеукраїнського тижня безпеки дорожнього руху начальник Головного сервісного центру МВС Олександр Малиш виступив на круглому столі в ІА «Укрінформ», де розповів про системну роботу сервісних центрів МВС у сфері підвищення безпеки дорожнього руху та підготовку майбутніх водіїв.
«Наша команда щоденно й системно працює над удосконаленням процесів складання іспитів і допуску водіїв до керування транспортними засобами. Адже саме ми є тим органом, який допускає нових водіїв на дороги України», – зазначив очільник ГСЦ МВС.
Він підкреслив, що головне завдання сервісних центрів МВС – видавати посвідчення водія лише тим, хто дійсно володіє знаннями Правил дорожнього руху та практичними навичками керування.
З 2023 року впроваджено екзаменаційні хаби з посиленим контролем: теоретичні класи обладнані системами відеоспостереження без «сліпих» зон, FaceID-ідентифікацією та захисними панелями, а практичні іспити проводяться на автомобілях із відеокамерами з оглядом 360°, GPS-трекерами та відеореєстраторами.
Такий комплексний підхід унеможливлює шахрайські дії та забезпечує прозорість процесу складання іспитів.
За словами Олександра Малиша, лише за останній рік виявлено та передано до Національної поліції понад 100 випадків спроб шахрайства під час складання іспитів. Зокрема, кандидати намагалися скористатися прихованими пристроями, вмонтованими в одяг чи аксесуари.
«Щоб запобігти подібним випадкам, з літа цього року у сервісних центрах МВС розпочали встановлення спеціальних захисних панелей», – зазначив начальник ГСЦ.

Він також навів статистику послуг: протягом останнього року вперше видано понад 185 тисяч посвідчень водія, а понад 125 тисяч осіб успішно склали теоретичний іспит з першого разу.
«У нас з’явилася нова можливість – підготовка до теоретичного іспиту шляхом самостійного навчання. Цікаво, що ті, хто обрав самопідготовку, складають іспити успішніше, ніж ті, хто навчався в автошколі», – розповів Олександр Малиш.
Керівник ГСЦ також звернув увагу на актуальну проблему – якість практичної підготовки кандидатів у водії, адже не всі автошколи відповідально підходять до процесу навчання. Це, за його словами, є однією з причин черг у сервісних центрах МВС під час складання практичних іспитів.
«Ми не женемося за кількістю, а дбаємо про якість підготовки. Жоден невпевнений кандидат не отримає посвідчення водія», — наголосив він.
Окремо Олександр Малиш відзначив проєкт «Безбар’єрні автошколи», який дає змогу людям з інвалідністю навчатися водінню, проходити перекваліфікацію та користуватися адаптованими автомобілями.
Також начальник ГСЦ наголосив на важливості послуги «Належний користувач», яка дозволяє офіційно визначити, хто фактично керує транспортним засобом, забезпечуючи цифрову прозорість і справедливість.
Такі ініціативи спрямовані на підвищення культури безпечного водіння, формування відповідального ставлення до дорожнього руху та зменшення кількості аварійних ситуацій на дорогах України.
