A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту
widget will apear here

Новини

19 Листопада 2025

Фальшиві посвідчення водія шахраї продають у telegram-чатах від імені керівництва сервісних центрів МВС 

Шахраї під виглядом керівництва сервісних центрів МВС «продають» посвідчення водія у телеграмі. Вони обіцяють готові документи без складання іспитів, гарантують внесення даних в реєстр та з доставкою за кордон. Головний сервісний центр МВС України разом з Департаментом Кіберполіції Національної поліції України пояснює, що насправді стоїть за привабливою пропозицією в інтернеті. Шахраї діють під виглядом офіційних осіб  Нещодавно у Telegram ми виявили фейковий акаунт нібито начальника регіонального сервісного центру МВС у Дніпропетровській та Запорізькій областях. З використанням фото з офіційних зустрічей та заходів за його участю шахраї пропонують виготовити офіційні водійські документи. Більше того, обіцяють навіть закордонний паспорт. Мета одна – завоювати довіру користувачів, створити вигляд, що ці особи нібито дійсно працюють в сервісному центрі МВС та можуть виготовити справжні документи.  У Telegram-чаті зловмисник систематично публікує дописи, Reels та активно веде спілкування з потенційними жертвами. Цим самим створює враження надійності та офіційності своїх дій.  У публікаціях невідомі пропонують виготовити з нуля посвідчення водія або обміняти на сучасний зразок ламіноване водійське. Також обіцяють відновити посвідчення після позбавлення керування за 130 статтею КУпАП (тобто керування транспортними засобами в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння). Пропонують не тільки українські, а й польські, німецькі та литовські посвідчення водія. Запевняють, що водійські документи можна отримати без іспитів і перевірок. Розвінчуємо привабливі пропозиції шахраїв Насправді ж, довірливі клієнти ризикують залишитися і без грошей, і без документів. А отримані у такий спосіб персональні дані громадян зловмисники можуть використати у інших шахрайських схемах. Пояснюємо чому. Сервісні центри МВС не ведуть спілкування в телефонних месенджерах Telegram, Viber, Whatsapp. Оплата за надану послугу відбувається тільки на реквізити Головного сервісного центру МВС. Відновити чи обміняти посвідчення водія можливо за зверненням до сервісного центру МВС або онлайн в Кабінеті водія чи в застосунку Дія. Якщо ж було позбавлення керування за 130 ст. КУпАП, видача посвідчення водія відбувається тільки після складання іспитів у сервісному центрі МВС.  Найголовніше: навіть у разі отримання незаконним шляхом водійських документів такі посвідчення будуть фейковими та не відображатимуться в офіційних реєстрах МВС та застосунку Дія. Варто пам’ятати, що за використання підроблених документів, передбачена кримінальна відповідальність не тільки в Україні, а й за кордоном.  Радимо користуватись тільки офіційними ресурсами в отриманні державних послуг. Актуальна інформація про отримання посвідчення водія та реєстраційні дії з транспортними засобами, розміщена на офіційному сайті Головного сервісного центру МВС – hsc.gov.ua. Перевіряйте, чи сторінка має верифікацію або веде на домен gov.ua, який означає, що сайт належить органу державної влади.  Якщо ви стали жертвою шахрайства Якщо ви натрапили на підозрілу сторінку або чат, не здійснюйте оплату та не надавайте особистих даних. Про можливі шахрайські дії повідомляйте Кіберполіцію через форму на сайті: https://ticket.cyberpolice.gov.ua/. Звертайтеся лише до офіційних джерел і перевіряйте інформацію перед тим, як довіряти. Консультацію щодо послуг сервісних центрів МВС можна отримати за телефоном (044) 290-19-88 або на сторінках Головного сервісного центру МВС в Фейсбук та Інстаграм. Відповіді на найпоширеніші питання та корисну інформацію черпайте на сайті.

19 Листопада 2025

Як відбувається вибракування гуманітарного авто: роз’яснення від ГСЦ МВС

З початку повномасштабного вторгнення українські та іноземні благодійники передали тисячі транспортних засобів на потреби оборони: для військових, волонтерів, медиків, рятувальників. Частина таких автівок, працюючи в умовах бойових дій, була пошкоджена або знищена. У благодійних організацій і військових підрозділів виникало питання – що робити з обліком таких транспортних засобів, адже раніше вибракувати авто з тимчасовим реєстраційним талоном було неможливо. Згідно з постановою Кабінету Міністрів України № 895 від 6 серпня 2024 року, транспортні засоби, ввезені як гуманітарна допомога та оформлені на тимчасовий облік, можуть бути вибракувані. Раніше така можливість була лише для авто, що перебувають на постійній державній реєстрації. Це дозволяє офіційно зняти з обліку автівки, які більше непридатні до експлуатації внаслідок обстрілів, аварій або надмірного зношення при виконанні службових завдань. Що потрібно для вибракування гуманітарного авто військовослужбовцю? Уповноваженому представнику організації слід звернутися до сервісного центру МВС та надати: копію наказу про призначення уповноваженого представника; довіреність, видана уповноваженому представнику на отримання відповідної послуги; документ, що посвідчує уповноваженого представника (паспорт); виписку платника податків та свідоцтво ЄДРПОУ; тимчасовий реєстраційний талон (за наявності); номерні знаки (за наявності). Як це працює на практиці Благодійні фонди часто передають автомобіль не одній конкретній особі, а групі військовослужбовців. Наприклад, в акті приймання-передачі вказані п’ять бійців. Якщо військовий, на якого був оформлений тимчасовий реєстраційний талон, загинув, або його служба призупинена, він зник безвісти, перебуває в полоні, проходить тривале лікування понад місяць (наприклад, через поранення, контузію, травму чи каліцтво), перебуває в розшуку через самовільне залишення військової частини або дезертирство чи звільнений зі служби, — і при цьому автомобіль був знищений під час воєнних дій, то для вибракування гуманітарного транспорту військова частина подає до сервісного центру МВС документи, які підтверджують ці обставини. І вже після перевірки документів таке авто можуть офіційно вибракувати. ​​Якщо гумавто передане групі військових, то у разі знищення автівки вибракувати її може будь-хто з тих, хто зазначений у акті приймання-передачі. Це дозволяє оперативно вирішувати питання обліку, не очікуючи тривалих процедур із уточненням уповноважених осіб. При зверненні до сервісного центру МВС військовий подає необхідні документи та пише заяву для списання гуманітарного транспортного засобу. Механізм вибракування гуманітарних авто спрощує документообіг і дає можливість військовим частинам та організаціям коректно вести облік техніки, що працює в умовах підвищеного ризику. Попри втому від нескінченних повітряних тривог та обстрілів, ми не втрачаємо пильності та продовжуємо працювати заради безпеки й перемоги. Сервісні центри МВС і надалі роблять усе, щоб оформлення необхідних документів було простим і зрозумілим. Адже для бійців, які захищають Україну час на вагу золота. Консультацію щодо послуг сервісних центрів МВС можна отримати за телефоном (044) 290-19-88 або на сторінках Головного сервісного центру МВС в Фейсбук та Інстаграм. Відповіді на найпоширеніші питання та корисну інформацію черпайте на сайті.

18 Листопада 2025

Інклюзивні підходи до мобільності: вивчаємо досвід Нідерландів у допуску до керування осіб з інвалідністю

Хто оцінює здатність людини з інвалідністю керувати транспортним засобом? Як складаються іспити та видаються посвідчення водія? Які види переобладнання транспортних засобів існують та з якими ампутаціями особи допускаються до керування автівками в Європі? На всі ці питання ми отримали відповіді під час візиту до Нідерландів. Там впроваджуються безбар’єрні та сучасні рішення, аби кожен мав можливість стати водієм незалежно від фізичних можливостей.  Фахівці системи сервісних центрів МВС, Національної академії внутрішніх справ та Дніпровського державного університету внутрішніх справ за підтримки Програми розвитку ООН в Україні здійснили робочий візит до Нідерландів. Вони ознайомились із кращими практиками, де інклюзія – не просто слово, а передові технології, які дозволяють людям з інвалідністю, складними захворюваннями та ампутаціями бути мобільними та не відчувати жодних обмежень чи бар’єрів. Упродовж двох тижнів експерти Центрального бюро сертифікації навичок водіння (CBR) проводили теоретичне та практичне навчання для української делегації у Рейсвейку та Андельсті. Учасники тренінгу ознайомились із процесом допуску осіб з інвалідністю до керування транспортними засобами, адаптованими автівками, зокрема з ручним керуванням, адаптованими педалями акселератора та гальма для керування лівою ногою тощо. Побачили на практиці, як відбувається процес складання іспитів. [metaslider id="52957"] Інклюзивна система в Нідерландах Люди зі складними паралічами та відсутністю кількох кінцівок можуть керувати автомобілями, мотоциклами та навіть вантажівками. Це звичайна практика для Нідерландів і дуже важливий досвід для України. Поки що такий підхід є новаторським для нашої держави, але надзвичайно актуальний. Адже у зв’язку із російською агресією, багато військових отримують складні поранення та ампутації, але мають право та бажання бути мобільними і керувати транспортними засобами. Практичне навчання: особливості та нюанси Під час навчання українська делегація детально ознайомилась з організацією роботи у напряму допуску осіб з інвалідністю до керування транспортними засобами. Вони також наочно побачили, як проходить практичне тестування на можливість керування автомобілем, та вивчали наявний механізм і види адаптацій транспортного засобу. Це допоміжні системи для самостійного потрапляння у салон автомобіля та керування ним. Тобто, на кріслі колісному людина за допомогою встановленого ліфта може самостійно дістатись в автомобіль, а за допомогою спеціального кріплення використовувати власне крісло колісне замість сидіння водія. [metaslider id="52961"] Експерти CBR розповіли, як безпосередньо проходить сам процес оцінювання можливості допуску до керування особою з інвалідністю. Як це відбувається на практиці: спочатку фахівці CBR перевіряють, чи може людина з інвалідністю самостійно керувати транспортним засобом з урахуванням допоміжних механізмів. Тобто, допуск керування визначається не за медичною довідкою (в ній лікарі зазначають лише діагноз, тобто фактичний медичний стан людини), а остаточне рішення допуску до можливості проходити практичне навчання – за експертами.  На практичному навчанні працівники системи МВС спробували себе в ролі фахівців-експертів CBR та, використовуючи набуті знання, застосували їх на практиці. Осіб з інвалідністю просили виконати такі вправи: екстрену зупинку транспортного засобу; вправи з маневрування, використовуючи лише одну руку; проводили тест на оглядовість водія. Також, фахівці сервісних центрів МВС пробували керувати транспортними засобами з різними адаптаціями, такими як керування педаллю-акселератором та педаллю гальма лівою ногою, ручним керуванням, за допомогою джойстика та іншими адаптаціями. Це дало змогу відчути як може керувати транспортними засобами з такими адаптаціями людина з інвалідністю. Зрозуміти, який час необхідно особі провести за кермом аби навчитись правильно керувати таким транспортним засобом.  [metaslider id="52968"] Люди з інвалідністю – за кермом мотоцикла Поки в Україні це справді новаторський досвід, у Нідерландах – успішно застосовується на практиці. Люди з інвалідністю, які мають встановлені протези, допускаються до керування мотоциклами. Українська делегація ознайомилась із прикладами адаптації мототехніки, які дозволяють керувати мотоциклом без кінцівки – верхньої/ нижньої.   Крім того, учасники ознайомились з пілотним проєктом, який передбачає допуск людей з інвалідністю до керування великими вантажівками. Це ще один приклад, як у Нідерландах впроваджуються інклюзивні та новітні рішення для людей з інвалідністю і досвід європейських колег – надзвичайно цінний для України.  Ми прагнемо, аби кожна людина могла керувати автомобілем незалежно від медичного стану. Адже кожен має право на мобільність. Сервісні центри МВС ретельно вивчатимуть отриманий досвід Центрального бюро сертифікації навичок водіння в Нідерландах. Також буде проаналізовано можливість впровадження таких змін до українського законодавства в процесі організації допуску осіб з інвалідністю до керування транспортними засобами.
Перейти до новин